Prijava

Dijeli

Natrag na blog

MOTIVACIJA NA RADNOM MJESTU- Kako potencirati ono najbolje iz sebe kad jednostavno niste svoji

THINK LIKE A PROTON, ALWAYS POSITIVE i ostale mantre sa društvenih mreža Teško je biti potpuno motiviran svaki dan. Svakodnevna motivacija kroz sva aktivna života polja je jednaka podvizima Don Qijota protiv vjetrenjača. Pokušaji da budete visokomotivirani u svakom zadatku, projektu ili kroz čitavi karijerni put ponekad se mogu činiti kao da sami sebe za kosu izvlačite iz živog pijeska. Večina nas ima prirodnu odbojnost prema upornom trudu i lažnom nabrijanom pozitivnom stavu koje nijedan inspirativni quote, ružičasti LinkedIn testimonial ili ogromna količina kofeina ne mogu izvuči iz nas. Ok, dovoljno slikovitih opisa. Ali, učinkovita samomotivacija jedna je od glavnih osobina koja razlikuje profesionalce s visokim postignućima od svih ostalih. Pa kako ostvariti motivaciju čak i kada vam se ne zaista ne da? U određenoj mjeri, motivacija je osobna stvar. Ono što pokreće jednu osobu, na drugu neće imati nikakav učinak. Neki pojedinci jednostavno imaju nešto više inicijative i upornosti od drugih. Stručnjaci su identificirali nekoliko opcija i strategija koje mogu biti učinkovite za većinu nas. Bilo da pokušavate smršavjeti, uštediti za stan ili mirovinu ili sprovesti veliki projekt na poslu, ove smjernice bi vas trebale držati iznad vode. Ako ste podbacili i niste uspjeli postići relativno dostižan cilj zbog odgađanja ili nedostatka predanosti, nastavite čitati dalje.

Dizajnirajte ciljeve, a ne specifikacije poslova


Ne moramo naglašavati važnost postavljanja ciljeva u svrhu motivacije. Uzmimo primjer prodajnih odjela bilo koje industrije - kada prodavači imaju ciljeve, sklapaju više poslova. Isto tako i fitness početnici poboljšavaju kondiciju  kad se obavežu na plan treninga (ili skupo plate trenera- n.a.). Apstraktne, pinterest ambicije kao što su „dati sve od sebe“, obično su mnogo manje učinkovite od nečega konkretnog, kao što je dovođenje 10 novih kupaca mjesečno ili hodanje 10 000 koraka dnevno. Kao prvo opće pravilo, svi ciljevi koje sami sebi postavite trebali bi biti specifični.


Ciljevi bi također trebali, kad god je to moguće, potaknuti unutarnju motivaciju. Aktivnost je interno motivirana kada se na nju gleda kao na vlastiti cilj. Eksterne motivacije služe zasebnoj, skrivenoj svrsi kao što su neke nagrade ili izbjegavanje kazne ili sankcija. Ovi unutarnji ili interni ciljevi bolje stimuliraju postignuće i uspjeh od eksternih.


Fokusirajte se na segmente posla koji obavljate sa zadovoljstvom


Uzmimo primjer novogodišnjih odluka ili u ovim dijelovima svijeta popularnih korizmenih odricanja. Ljudi koji odabiru ugodnije zadaće koje im leže, vjerovatno će ih se držati duže. Naravno, ako je nagrada dovoljno velika, zadržat ćemo se dovoljno dugo i na neugodnijim zadacima. Uzmimo veliki ekstrem - podvrgavanje kemoterapiji.


U poslovnom kontekstu, mnogi ljudi ostaju na svojim, ne toliko dobrim i zadovoljavajućim poslovima zbog novca, osjećajući se kao “robovi”.  U takvim situacijama obično rade minimalno potrebno za postizanje ugovorenih ciljeva. U idealnom svijetu svi bi imali radne uloge i okruženja u kojima uživamo i na taj način održavali angažman i motivaciju na visokom nivou. Nažalost, ljudima to često ne uspijeva.


Večina ljudi će potvrditi da zadovoljstvo i trud na radnom mjestu uvelike ovisi o odnosu s nadređenima i kolegama. Ali što je također zanimljivo, većina njih se ne sjeća ili ne misle da je uredski moral bio ključen za uspjeh na prijašnjim poslovima ni da će igrati neku važnu ulogu u budućim karijerama. Stoga jednostavno podsjećanje na inicijalnu unutarnju motivaciju prilikom odabira poslova i preuzimanja projekata može uvelike pomoći u održavanju uspjeha.


U slučajevima kada je to nepraktično jer ne nalazimo svi posao i ne dobivamo zadatke koje volimo, trik je u tome da se usredotočimo na elemente rada koji vam odgovaraju i koje obavljate iznadprosjećno. Razmislite o tome koliko bi izvršavanje zadatka moglo biti zadovoljavajuće tako što ćete, na primjer, pokazati svoje vještine pred upravom vaše tvrtke, izgradite važne interne odnose ili stvorite neki oblik dodatne vrijednosti za kupce. Kompenzirajte nepoželjne radnje aktivnostima koje smatrate stimulirajućima. Isključite se i slušajte glazbu dok rješavate zaostatke mailova ili papirologije na poslu dok dosadne poslove u privatnom životu odradite u društvu prijatelja ili obitelji.


Pronađite učinkovit sustav nagrađivanja


Neki zadaci na poslu ili čak kompletni radni period na jednom poslu mogu biti u potpunosti naporni i demotivirajući. U tom slučaju, dok se traži neki oblik boljeg rješenja, može biti korisno stvoriti kratkoročne i srednjeročne vanjske motivatore koji se nadograđuju na uvijete vašeg trenutnog poslodavca. Na primjer, nagradite se putovanjem ili večerom za dobro obavljen projekt. Ali i pri ovim nagradama treba biti oprezan i dobro promisliti o kriterijima. Birajte ili kvalitetu ili kvantitetu jer nitko ne želi brzopletog računovođu ili OCD deklaranta. Još jedna uobičajena zamka je odabir poticaja koji potkopavaju cilj koji ste postigli. Ako je nagrada za mršavljenje cheat meal, to će vjerojatno poništiti dio teškog rada i ponovno uspostaviti loše navike. Ako je nagrada za izvrsnost na poslu tijekom jednog tjedna to što sebi dopuštate zabušavanje sljedeći, mogli bi umanjiti pozitivan dojam cjelokupnog obavljanja posla. Istraživanja o tome što psiholozi nazivaju balansiranjem pokazuju da postizanje cilja ponekad olakšava ljudima da se prepuste iskušenju i naprave korak unazad.


Osim toga, neki poticaji su učinkovitiji od drugih. Većina ljudi radi više kako bi se kvalificirali za neizvjesnu nagradu (kao što je 50% šanse da ostvare bonus) nego za sigurnu nagradu. Možda zato što je prva izazovnija i uzbudljivija i samim time je želimo više? Dinamičan sustav nagrada je teško postaviti navećini radnih mjesta, ali ne i nemoguće.


Održavajte napredak


Kada ljudi postave cilj, obično u početku puta imaju veliki boost motivacije, zatim padnu na sredini puta gdje većina i odustane. Jeste li ikad sami, bez motivacije koju donosi utrka i prijašnje postepene pripreme, pokušali trčati duže duljine kao maraton? Ako svoj cilj razbijete na manje segmente, tjedne umjesto tromjesečnih prodajnih ciljeva, umanjujete i vrijeme i prostor za pad u sredini projekta. Još jedan mentalni trik uključuje fokusiranje na ono što ste već učinili do sredine zadatka, a zatim skretanje pozornosti na ono što vam je preostalo za napraviti.


 


Iskoristite utjecaj drugih


Ljudi su društvena bića. U osnovi na je to da promatramo što drugi oko nas čine i na takav način postupci i reakcije naše okoline utječu na nas. Po tom principu, dobro je okružiti se s osobama koje su high performeri.


Ali kada je u pitanju motivacija, ova dinamika je nešto složenija. Kada vidimo kako kolega ubrzano prolazi kroz zadatak koji nas osobno ostavlja frustriranima, reagiramo na jedan od dva načina: ili smo inspirirani i pokušavamo kopirati to ponašanje ili potpuno izgubimo motivaciju pod pretpostavkom da je zadatak bolje prepustiti drugome. To nije sasvim iracionalno jer ljudi su napredovali kao vrsta kroz individualnu specijalizaciju i maksimalno iskorištavajući svoje komparativne prednosti.


Problem je što, pogotovo na poslu, ne možemo uvijek delegirati zadatke. Ali još uvijek možemo koristiti vlastiti društveni utjecaj u svoju korist. Generalno, pravilo je da nikada pasivno ne promatramo ambiciozne, učinkovite i uspješne suradnike jer postoji preveliki rizik da će biti demotivirajuće. Umjesto toga, razgovarajte s njima o tome što pokušavaju postići svojim napornim radom i zašto bi to preporučili. Prepoznavanje motivacije iza rada može motivirati.


Zanimljivo je da davanje savjeta umjesto da ga tražite može biti još učinkovitiji način prevladavanja motivacijskih deficita, jer jača samopouzdanje i time potiče djelovanje. Naprimjer, ljudi koji traže posao pretpostavljaju da su im potrebni savjeti stručnjaka kako bi uspjeli u tome. Zapravo, bolje im je poslužilo nuđenje svoje mudrosti drugim tražiteljima posla, jer kada su to učinili, izložili su konkretne planove koje su sami mogli slijediti, a za koje se pokazalo da povećavaju motivaciju.


Konačni način za iskorištavanje pozitivnog društvenog utjecaja jest prepoznati da ljudi koji će vas najbolje motivirati za izvršavanje određenih zadataka nisu nužno oni koji dobro obavljaju zadatke. Umjesto toga, oni su ljudi koji s vama dijele veliki cilj: bliski prijatelji i obitelj ili mentori. Razmišljanje o tim ljudima i naša želja da uspijemo u njihovo ime može pomoći u pružanju snažnih unutarnjih poticaja koji su nam potrebni za postizanje naših ciljeva.

13.12.2021

Gdje su nestale prijave i kandidati?

Prava istina zašto je danas nemoguće zaposliti odgovarajuću kvalitetu i kvantitetu radne snage.

09.11.2021

KAKO DOBITI KVALITETNE LIDERE

Selekcija na temelju znanja i vještina, mogla bi okrenuti sadašnje stereotipne postavke kako biramo one na vrhu.

18.10.2021

SKILLS POWER VR APLIKACIJA OSVOJILA BRONČANU MEDALJU NA 19. MEĐUNARODNOJ IZLOŽBI INOVACIJA ARCA 2021.

Nakon uspješnog premijernog izlaganja i finala ZGDW Awarda na Zagreb Design Week-u u finalu kategorije Dizajn društvenih inovacija, testna verzija VR Forklift aplikacije studija Gamechuck za ManpowerGroup Hrvatska osvojila je nagradu na 19. međunarodnoj izložbi ARCA 2021. održanoj od 14. do 16. u prostorijama Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu u organizaciji Udruge inovatora Hrvatske.