Prijava

Dijeli

Natrag na blog

Kako napisati dobar životopis?

Svakom aktivnom tragatelju za poslom, logično je u interesu ostaviti što bolji prvi dojam, no često puta životopis koji ustupamo naš je najgori neprijatelj jer se ne pridržavamo određenih smjernica koje danas dijele uspješne od neuspješnih. U nastavku donosimo 5 točaka na koje treba obratiti pozornost prilikom pisanja kvalitetnog životopisa.

Godina je 1482. Tridesetogodišnji Leonardo u aktivnoj je potrazi za poslom u Milanu kao dizajner mostova, graditelj čamaca, kipar ili znanstvenik. Uz sve navedeno bio je i slikar, arhitekt, matematičar i inženjer – jednostavno rečeno najveći genij renesanse. Govorimo naravno o Leonardu Da Vinciju, osobi koja je utjelovila renesansni ideal svestrana čovjeka. No i genijalci su kao što vidimo u potrazi za poslom poput drugih ljudi. Da Vinci je očigledno posjedovao brojne talente, no ono što je ubrzo shvatio je da mu ne znače mnogo ukoliko se ne može oglasiti na adekvatan način i predstaviti ljudima koji su u ulozi poslodavca. Tako je poslao pismo Ludovicu Sforzi, tadašnjem milanskom vojvodi, objašnjavajući svoje brojne kvalifikacije. Na taj način stvoren je životopis, a evo kako je izgledao:


 



Prijevod Da Vincijevog pisma Ludovicu Sforzi na engleskom jeziku 


 

U međuvremenu mnogo toga se promijenilo, no smisao iza same ideje životopisa ostao je isti – pronaći posao koji nam odgovara i pruža zadovoljavajuće uvjete. Sasvim je jasno da u modernom svijetu nećemo uzeti papir i olovku te poslati personaliziranu poruku namijenjenu isključivo jednoj osobi. Cilj je napraviti reprezentativan i atraktivan životopis koji će nam otvoriti što više vrata u poslovnom svijetu. S obzirom da je životopis u osnovi prvi kontakt s potencijalnim poslodavcem iznimno je važno da bude prihvatljivo napisan te da se ne isključimo od poslovnih prilika prije nego smo ih i započeli.

 

No što je zapravo životopis? Životopis je pregled obrazovne i profesionalne povijesti neke osobe, obično pripremljen za prijave za posao. Drugi nazivi su Curriculum Vitae (skraćeno CV) i resume (engleski), a za cilj ima prenijeti naše osobne detalje na način koji nas predstavlja u najboljem mogućem svjetlu. U određenom smislu životopis je i marketinški dokument u kojem „prodajemo“ svoje vještine, sposobnosti, kvalifikacije i iskustvo potencijalnim poslodavcima. Svakom aktivnom tragatelju za poslom u interesu je logično ostaviti što bolji prvi dojam, no često puta životopis koji ustupamo naš je najgori neprijatelj jer se ne pridržavamo određenih smjernica koje danas dijele uspješne od neuspješnih. U nastavku donosimo 5 točaka na koje treba obratiti pozornost prilikom pisanja kvalitetnog životopisa:

 

1. Gramatika


 


Statistike pokazuju da prosječno imamo 11 sekundi prije nego se osoba koja isčitava životopis odluči da li idemo u „dodatne kvalifikacije“ ili je suradnja završena u samom startu. Prilikom tih 11 sekundi svakako neće pomoći tekst koji obiluje pravopisnim grešakama i zapravo odaje dva dojma: nismo u stanju napisati gramatički ispravan tekst, i ono što je još gore – nije nam stalo. Iz perspektive poslodavca logičan je način razmišljanja ukoliko se ne trudimo za priliku od koje ćemo imati izravnu korist, kako očekivati da ćemo uložiti trud i za poslovne projekte. Prekontrolirajte dakle svoj životopis više puta dok ne budete sigurni da je sve po pravilima, a ukoliko vam gramatika nije jača strana zamolite nekoga od prijatelja ili rodbine da Vam pomogne.

 


2. Preglednost


 


Ukupni vizualni doživljaj je naravno jako bitan. Istaknite naslove, odvojite poglavlja, poravnajte tekst te nastojte postići osjećaj simetričnosti prilikom čitanja. Osim što je oku ugodnije još jednom potencijalnom poslodavcu dajemo do znanja da smo se potrudili i da nam je stalo. Koristite bijelu pozadinu s crnim slovima. Promjena boja radi isticanja važnosti dozvoljena je no pazite da ne pretjerate i da se ne stvori šaroliki ambijent. Veličina znakova ne bi trebala biti manja od 10 a veća od 12. Neki od standardnih fontova su times new roman, arial, calibri i helvetica. Informacije u životopisu trebaju biti pažljivo i jasno postavljene – u odvojenim odjeljcima pod odgovarajućim naslovima i podnaslovima. Izbjegavajte tablice, grafike, skice i slično, a kod brzog pregleda životopisa ne bi se trebao javljati dojam naguranosti kao ni velikih praznih površina.

 


3. Životopis treba prilagoditi radnom mjestu za koje se natječe


 


Kandidati u potrazi za poslom često koriste jedan te isti životopis kojeg šalju na sve moguće natječaje na kojima sudjeluju, čak i bez čitanja oglasa. Iako ova metoda može povećati broj potencijalnih radnih mjesta za koje se prijavljujemo, značajno će smanjiti kvalitetu svakog od njih. Na kraju krajeva, raditi se može samo jedan posao istovremeno, a cilj je dobiti upravo onaj koji nas ispunjava, pruža osobni i profesionalni razvoj te nudi povoljne uvjete, zar ne? Pažljivo pročitajte natječaj koji vam je zanimljiv, utvrdite koje vještine su najvažnije za poslodavca u pitanju i uključite ih u vaš životopis. Ako najvažnija relevantna znanja, sposobnosti, kompetencije i vještine potrebne za posao nisu vidljive u vašem životopisu većina regrutera će krenuti ravno na sljedeći bez daljnjeg čitanja.

 


4. Neka bude kratko, ali ne prekratko


 


Prosječan poslodavac ili regruter na dnevnoj bazi se susreće s morem životopisa, a ono što ga zasigurno neće privući je dokument koji sadrži dugačke opise i zahtjeva dosta vremena koje je u današnjem poslovnom svijetu pravi luksuz. Držite svoj životopis kratkim, sažetim i preciznim. Ako je izvedivo preporučuje se da tekst ne prelazi jednu do dvije stranice, a nikako se ne preporučuje izvedba na više od tri A4 stranice. Istaknite samo najbitnije informacije, ukoliko je životopis predug u očima promtrača to može značiti da smo prečesto mijenjali poslove ili da nismo u stanju pisati sažeto – obe dvije opcije jednako su poražavajuće. Treba konstantno imati na umu kako ne pišemo autobiografiju već kratki pregled našeg poslovnog djelovanja. Ukoliko nemate mjesta uklonite manje važne točke, preformulirajte rečenice u skraćenu verziju i uredite izgled dokumenta kako bi stvorili više prostora.

 


5. Dodajte dozu osobnosti


 


Iako je činjenica da bi životopis trebao biti napisan analitički, ono što ne smijemo propustiti je dodir osobnosti koji će učiniti prevagu i izdvojiti nas od ostalih kandidata. Ne zaboravimo ključnu komponentu u cijeloj priči – ljudsko biće iza napisanih riječi. Iza svih kvalifikacija stoji stvarna osoba koja je jedinstvena i neponovljiva te koje će između ostalog biti izabrana zbog specifičnih crta karaktera koje su tražene u datom trenutku. Iako je granica između pokazivanja osobnosti i neprofesionalizma tanka na Vama je da prosudite što je primjereno za određeni natječaj te na taj načn stvorite dodanu vrijednost. Jer jednako kao što ljudi traže posao, s druge strane priče stoje osobe koje proučavaju kandidature i one će itekako cijeniti decentnu dozu kreativnosti, strasti i originalnosti.




29.03.2024

Kako ponovno preuzeti kontrolu nad vlastitom karijerom?

Jeste li ikada imali zastrašujuć osjećaj da ste zanemareni na svom poslu? Taj osjećaj kada se čini da vas je menadžer stavio na čekanje dok istražuje sve druge opcije? Da ste zanemareni unatoč osjećaju da je vaše vrijeme za uspjeh? To se događa najboljima od nas, bez obzira na posao. Zapravo, ova razočaravajuća situacija je navela komičara Roya Wooda Jr. da napusti svoju ulogu kao dopisnika Daily Showa.

23.02.2022

RADNI TJEDAN OD 4 DANA - PRIČA O REGIONALNOM USPJEHU FLEKSIBILNOG I HIBRIDNOG RADA

Nakon uspješnog pilot testiranja, Manpower SEE implementira 4-dnevni radni tjedan za sve zaposlenike u jugoistočnoj Europi!