Umanjiti korporativni ugled i reputaciju tvrtke među potencijalnim kandidatima za popunjavanje budućih radnih pozicija. Svi svjedočimo kolika je nestašica dobrih talenata na određenim pozicijama i kako tržište rada, ali i edukacijski sektor ne odgovaraju pravovremeno na potrebe poslovnih subjekata. Zato je i logično da većina tvrtki treba biti jako pažljiva kakvo korisničko iskustvo ostavlja kandidatima u selekcijskom procesu.
Povratna informacija, bila ona negativna ili pozitivna za samog kandidata, te način na koji je korporativni odjeli zaduženi za zapošljavanje prezentiraju kandidatima, važni su segmenti koji grade korporativni branding.
Donosimo nekoliko jednostavnih prijedloga kako organizacije mogu minimizirati negativnosti za kandidate koji se ne zaposle, pa čak i poboljšati svoju reputaciju promišljenim postupkom davanja povratne informacije.
Plan komunikacije prema kandidatima koji nisu izabrani za nuđeni posao
U bilo kojem selekcijskom postupku i u bilo kojoj veličini baze prijavljenih kandidata, 98% je onih koji nakon prijave neće biti izabrani za radno mjesto. Broj odbijenica kao i razočaranih kandidata samo raste ako je tvrtka određene reputacije i nosi stigmu popularnosti jer će i pool prijavljenih kandidata biti veći. Sama pomisao da velika većina onih koji imaju dodirne točke s vašom organizacijom neće čuti što žele i radi toga razviti negativni dojam o vašoj tvrtki nije ugodna. Tvrtke ovu situaciju mogu izvući u pozitivni spektar pripremajući komunikacijski plan s pravodobnim odgovaranjem, poštivanjem znanja i adekvatnim vrednovanjem inteligencije podnositelja zahtjeva za posao. Uspostavljanje plana komunikacije sa svakim podnositeljem molbe za posao pomoći će percepciji tvrtke jer svaki kandidat kojem se dobro elaborira odluka, uz uvažavanje njegovog iskustva i talenta, lakše podnosi negativan ishod.
Budite odgovorni i iskreni
Najbolja stvar koju tvrtka može učiniti u komunikaciji s kandidatima je vrlo jednostavna – brza, iskrena i direktna komunikacija ishoda. Tvrtke stvaraju nepotrebnu štetu ako izbjegavaju komunikaciju s kandidatima i otežavaju komunikaciju konkretnih rezultata, posebno ako su kandidati prolazili kroz duga testiranja i nekoliko selekcijskih krugova. Najgore priče dolaze od kandidata koji nisu dobili nikakve povratne informacija ni na vlastito inzistiranje na povratnom odgovoru. Najmanji znak poštovanja prema svakom kandidatu koji se prijavi na oglas za posao je povratni feedback.
Upgrade postupka prijave i selekcije
Tvrtke ulažu silne napore kako bi osigurale pozitivno iskustvo kupaca sa svojim proizvodima, bilo da se radi o user friendly navigaciji web stranice ili brzom odgovaranju na pitanja ili prigovore kupaca. Kandidate za posao također moramo gledati kao potencijalne ili trenutne kupce čije iskustvo prijave za posao također može poboljšati (ili umanjiti) reputaciju tvrtke. Jasno definirani kriteriji za dobivanje posla, beneficije pri zaposlenju, jednostavnost prijave i brzina selekcije čine veliku razliku u percepciji tvrtke od strane potencijalnih talenata.
VIP tretman za finaliste selekcije
Kandidate koji se plasiraju u završni krug i koji trenutačno nisu zaposleni zbog nekih otegotnih okolnosti, ali generalno imaju najviše afiniteta i potencijala za popunjavanje nekih budućih uloga u tvrtki, zaslužuju još osobniji i personaliziraniji tretman.
Primjerice, jedna je tvrtka svim svojim finalnim kandidatima davala poklon bonove za kupovinu, tako prepoznajući vrijednost talenta i vremena koje su talenti osigurali za sve krugove razgovora.