employer branding
Back

Zašto su neke tvrtke "magnet za talente"?

Trenutna situacija na tržištu rada

Prema posljednjim podacima Europske unije, prosječna stopa nezaposlenosti u EU-27 trenutno iznosi 5,9%. Slovenija je na 4. mjestu sa stopom nezaposlenosti od 3,3 posto, Mađarska na 8. mjestu s 4,3 posto, a Hrvatska na 10. mjestu s 4,9 posto. 

Nezaposlenost ispod 5% znači da je dostupno vrlo malo kandidata. U takvim uvjetima tvrtke imaju nekoliko strategija za suočavanje s ovim izazovom. 

Mogu odabrati kratkoročne strategije, poput povećanja plaća i beneficija, zapošljavanja u inozemstvu ili suradnje s agencijama za zapošljavanje, kao i dugoročnije strategije, poput ulaganja u razvoj zaposlenika i izgradnje snažnog employer brendinga — oboje se smatra "dugoročnom igrom".

Razvoj zaposlenika – dugoročna strategija zadržavanja

Kada tvrtke donesu stratešku odluku o velikom ulaganju u razvoj sadašnjih zaposlenika, opremajući ih novim vještinama, ti zaposlenici postaju prilagodljiviji i mogu preuzeti različite uloge. 

To ne samo da omogućuje interna promaknuća, već je često jeftinije i dugoročno učinkovitije od stalne potrage za novim zaposlenicima. 

Prema istraživanju Gallupa (2022.), zaposlenici očekuju povećanje plaće od 31% pri prelasku na posao u drugu tvrtku. Prilike za napredovanje i stjecanje novih vještina također podižu motivaciju i lojalnost zaposlenika, što ga čini ključnim za brand poslodavca.

Employer brand kao važan faktor isticanja na tržištu rada

Što je zapravo "employer branding"? 

To nije samo još jedan žargon, već srž uspješnog zapošljavanja. Utječe na sve - od privlačenja "creme de la creme" kandidata do smanjenja fluktuacije. Osigurava da se poslodavac ističe na visoko konkurentnom tržištu rada. 

Jednostavnije rečeno, brend poslodavca je ugled koji imaju na tržištu rada, među kandidatima. Kao agencija za zapošljavanje, primjećujemo da se izazov pronalaženja kandidata razlikuje od tvrtke do tvrtke, a uvelike ovisi o snazi ​​employer brenda.

Dakle, što tvrtke s uspješnim brandom poslodavca rade dobro?

Osim fokusa na razvoj zaposlenika, "upskilling" i "reskilling", tvrtke s jakim brandom poslodavca usredotočuju se na druga ključna područja:

Jasna i privlačna komunikacija vrijednosti

Tvrtke sa razvijenim brendom poslodavca jasno izražavaju svoju viziju, misiju i vrijednosti koje privlače talente koji su u skladu s njihovom kulturom. Uzmimo za primjer jednog od tehnoloških divova poput Applea.

Njihov brend je usredotočen na inovacije, kreativnost i utjecaj koji zaposlenici imaju na svijet. Apple traži pojedince koji dijele te vrijednosti, osiguravajući dugoročno zadržavanje. 

Osim što privlači kreativne i inovativne pojedince, Appleova kultura potiče njihove ideje i stvara okruženje u kojem se zaposlenici žele razvijati i doprinositi zajedničkim ciljevima.

Sveobuhvatno iskustvo kandidata

Prvi dojam kandidata o tvrtki često se formira tijekom procesa zapošljavanja. Kandidatovo iskustvo počinje transparentnom komunikacijom u oglasima za posao, tijekom intervjua i pregovora. 

Kandidati cijene transparentnost, ljubaznost i povratne informacije, čak i ako nisu odabrani. Pozitivno iskustvo nastavlja se kroz ukrcavanje, zapošljavanje i odlazak. 

Negativno iskustvo, s druge strane, može dovesti do dugoročne štete ugledu. No, pozitivno iskustvo povećava šanse da će se kandidat vratiti ili preporučiti tvrtku drugima. 

Sasvim je moguće razići se sa zaposlenikom, a pritom zadržati odlične odnose.

Aktivno prisustvo na društvenim mrežama

Ako želimo da potencijalni kandidati znaju kakva je naša kultura, moramo je uspješno komunicirati ne samo interno, već i eksterno. 

Kroz prisutnost na društvenim mrežama ili drugim platformama, tvrtke mogu komunicirati uspjehe, projekte, kulturu, događaje i priče zaposlenika, stvarajući tako transparentnu sliku koja privlači talente. 

Potencijalni kandidati često traže informacije o tvrtkama na platformama kao što su LinkedIn, Facebook, X (bivši Twitter), Instagram ili postavljaju pitanja o tvrtkama u online zajednicama kao što su Reddit ili Facebook grupe.

Isticanje stvarne kulture tvrtke putem objava poput videozapisa s radnog mjesta ili svjedočanstava zaposlenika daje kandidatima uvid u ono što mogu očekivati. Time se gradi povjerenje i povećava vidljivost na tržištu rada. 

Nadalje, aktivna prisutnost na društvenim mrežama jača povezanost sa sadašnjim zaposlenicima i pojačava njihov osjećaj pripadnosti. 

Važno je odabrati pravu platformu na kojoj su vaši kandidati aktivni. 

Usredotočite se na kanale koji privlače talente koje tražite, kao što su LinkedIn za profesionalce, Instagram za kreativne, mlađe kandidate i X za tehnološke kandidate.

Izvor:

Ksenja Osolnik, Voditeljica marketinga

Drugi blog

žene u biznisu

Pozicioniranje žena u modernom biznisu

Uloga žena u suvremenom poslovanju te koje korake poduzeti kako bi se osigurao ravnopravan i pravedan napredak unutar tvrtki.
seiffedine younsi

SEIFEDDINE YOUNSI – up close and personal

Razgovor sa Seiffedinom o tome kako vidi budućnost HR-a, izazove s kojima se susreće i što ga motivira da pomiče granice.
rekrutment konzultanti

Uvod u recruitment konzultante

Što sve obuhvaća posao recruitment konzultanta i kako oni pomažu kandidatima u pronalasku idealnog zaposlenja u HR sektoru?
životopis

O životopisima, potpuno iskreno

Kako napisati životopis koji će privući pažnju poslodavaca? Donosimo praktične savjete!
zapošljavanje

Visoka cijena pogrešnog zapošljavanja

Pogrešan odabir kandidata može skupo koštati tvrtku. Saznajte kako spriječiti loše odluke u procesu zapošljavanja.
humana digitalizacija

Humana digitalizacija

Kako tehnologija i digitalizacija mogu podržati tvrtke da zadrže humaniji pristup u poslovanju, bez gubitka osobnog kontakta?
motivacija zaposlenika

Motivacija i zadovoljstvo zaposlenika kao ključ optimizacije poslovanja

Zadovoljni zaposlenici čine produktivniji tim. Kako osigurati njihovu motivaciju i angažiranost uz pozitivne radne uvjete?
HR specijalisti

Važnost HR odjela u razvoju poslovanja budućnosti

Otkrivamo kako HR odjel pomaže kompanijama u kreiranju uspješne budućnosti poslovanja.
mentorstvo

Mentorstvo kao temelj motivacije za nove generacije

Kako mentorstvo može potaknuti mlade profesionalce na rast, povećati angažiranost i pripremiti ih za uspješnu karijeru?
loading-gif