Prema posljednjim podacima Europske unije, prosječna stopa nezaposlenosti u EU trenutno iznosi 5,9%. Slovenija je na 4. mjestu sa stopom nezaposlenosti od 3,3 posto, Mađarska na 8. mjestu s 4,3 posto, a Hrvatska na 10. mjestu s 4,9 posto.
Nezaposlenost ispod 5% znači da je dostupno vrlo malo kandidata. U takvim uvjetima tvrtke imaju nekoliko strategija za suočavanje s ovim izazovom.
Tvrtke mogu odabrati kratkoročne strategije, poput povećanja plaća i beneficija, zapošljavanja u inozemstvu ili suradnje s agencijama za zapošljavanje, kao i dugoročnije strategije, poput ulaganja u razvoj zaposlenika i izgradnje snažnog employer brendinga — oboje se smatra "dugoročnom igrom".
Kada tvrtke donesu stratešku odluku o velikom ulaganju u razvoj sadašnjih zaposlenika, opremajući ih novim vještinama, ti zaposlenici postaju prilagodljiviji i mogu preuzeti različite uloge.
To ne samo da omogućuje interna promaknuća, već je često jeftinije i dugoročno učinkovitije od stalne potrage za novim zaposlenicima.
Prema istraživanju Gallupa (2022.), zaposlenici očekuju povećanje plaće od 31% pri prelasku na posao u drugu tvrtku. Prilike za napredovanje i stjecanje novih vještina također podižu motivaciju i lojalnost zaposlenika, što ga čini ključnim za brand poslodavca.
Ksenja Osolnik, Voditeljica marketinga za Sloveniju, Hrvatsku i Mađarsku
Što je zapravo "employer branding"?
To nije samo još jedan žargon, već srž uspješnog zapošljavanja. Utječe na sve - od privlačenja "creme de la creme" kandidata do smanjenja fluktuacije. Osigurava da se poslodavac ističe na visoko konkurentnom tržištu rada.
Jednostavnije rečeno, brend poslodavca je ugled koji imaju na tržištu rada, među kandidatima. Kao agencija za zapošljavanje, primjećujemo da se izazov pronalaženja kandidata razlikuje od tvrtke do tvrtke, a uvelike ovisi o snazi employer brenda.
Dakle, što tvrtke s uspješnim brandom poslodavca rade dobro?
Osim fokusa na razvoj zaposlenika, "upskilling" i "reskilling", tvrtke s jakim brandom poslodavca usredotočuju se na druga ključna područja:
Tvrtke sa razvijenim brendom poslodavca jasno izražavaju svoju viziju, misiju i vrijednosti koje privlače talente koji su u skladu s njihovom kulturom. Uzmimo za primjer jednog od tehnoloških divova poput Applea.
Njihov brend je usredotočen na inovacije, kreativnost i utjecaj koji zaposlenici imaju na svijet.
Apple traži pojedince koji dijele te vrijednosti, osiguravajući dugoročno zadržavanje.
Osim što privlači kreativne i inovativne pojedince, Appleova kultura potiče njihove ideje i stvara okruženje u kojem se zaposlenici žele razvijati i doprinositi zajedničkim ciljevima.
Prvi dojam kandidata o tvrtki često se formira tijekom procesa zapošljavanja. Kandidatovo iskustvo počinje transparentnom komunikacijom u oglasima za posao, tijekom intervjua i pregovora.
Kandidati cijene transparentnost, ljubaznost i povratne informacije, čak i ako nisu odabrani. Pozitivno iskustvo nastavlja se kroz onboarding, zapošljavanje i offboarding.
Negativno iskustvo, s druge strane, može dovesti do dugoročne štete ugledu. No, pozitivno iskustvo povećava šanse da će se kandidat vratiti ili preporučiti tvrtku drugima.
Sasvim je moguće razići se sa zaposlenikom, a pritom zadržati odlične odnose.
Ako želimo da potencijalni kandidati znaju kakva je naša kultura, moramo je uspješno komunicirati ne samo interno, već i eksterno.
Kroz prisutnost na društvenim mrežama ili drugim platformama, tvrtke mogu komunicirati uspjehe, projekte, kulturu, događaje i priče zaposlenika, stvarajući tako transparentnu sliku koja privlači talente.
Potencijalni kandidati često traže informacije o tvrtkama na platformama kao što su LinkedIn, Facebook, X (bivši Twitter), Instagram ili postavljaju pitanja o tvrtkama u online zajednicama kao što su Reddit ili Facebook grupe.
Isticanje stvarne kulture tvrtke putem objava poput videozapisa s radnog mjesta ili svjedočanstava zaposlenika daje kandidatima uvid u ono što mogu očekivati. Time se gradi povjerenje i povećava vidljivost na tržištu rada.
Nadalje, aktivna prisutnost na društvenim mrežama jača povezanost sa sadašnjim zaposlenicima i pojačava njihov osjećaj pripadnosti.
Važno je odabrati pravu platformu na kojoj su vaši kandidati aktivni.
Usredotočite se na kanale koji privlače talente koje tražite, kao što su LinkedIn za profesionalce, Instagram za kreativne, mlađe kandidate i X za tehnološke kandidate.
Izvor:
Ksenja Osolnik, Head of Marketing for Slovenia, Croatia and Hungary