Usprkos snažnom negativnom ekonomskom i socijalnom utjecaju kojeg je prouzročila pojava i širenje koronavirusa u 2020. godini, tržište rada gotovo je jednako dinamično kao i prethodnih godina.
Taj se trend zasigurno može primijetiti i u Hrvatskoj – s blagim porastom zaposlenosti od oko 1,3 postotna boda u svibnju 2021. (u usporedbi s istim mjesecom prošle godine), naše tržište rada i dalje prednjači u korištenju epiteta „izazovno“.
Dok su određeni sektori doživjeli značajne negativne transformacije, postoje oni čije su potrebe za kvalitetnom radnom snagom postale još izraženije.
Otvarajući novo radno mjesto u svojoj kompaniji, iskusni su poslodavci vrlo svjesni da oglašavanje pozicije na portalima za zapošljavanje neće biti dovoljno da bi se ispunio cilj zaposlenja kvalitetnog, obrazovanog i ambicioznog kadra.
Manji benefit kojeg na taj način mogu dobiti jest povećanje vidljivosti na tržištu i eventualni doprinos njihovom employer branding-u.
No, vrlo dobro znaju da su najbolji potencijalni posloprimci upravo pojedinci koje zovemo „pasivnim kandidatima“, odnosno oni koji posao ne traže aktivno. Uz to, rizik i cijena zapošljavanja neprikladne osobe vrlo su visoki.
Osim određenog broja mjesečnih plaća uloženih u pogrešno zaposlenog radnika, trošak predstavlja i vrijeme uloženo u njegov trening, negativan utjecaj na radnu atmosferu i članove u timu, slabiji rezultati poslovanja i propuštena prilika.
Kako to rade najuspješnije tvrtke današnjice? Najčešće, u spomenutim situacijama posežu za čvrstim i iskusnim poslovnim partnerima koji imaju iskustvo djelovanja u području ljudskih resursa.
Štoviše, prednost daju onima koji će svoju uslugu pronalaska prikladnih kandidata posve prilagoditi njihovim željama i potrebama.
Upravo na taj način bi trebalo pristupati klijentima. Osim ispunjenja krajnjeg cilja, a to je zaposlenje željenog profila kandidata, konzultanti pružaju konstantnu podršku tijekom same procedure. Svakom se klijentu treba pristupiti s dozom ekskluzivnosti i apsolutne posvećenosti.
Na temelju istraživanja tržišta provedenog za svaku pojedinu poziciju unutar specifičnog sektora, dugogodišnje ekspertize i svježih informacija, klijentima se savjetuje što učiniti u vrlo izazovnim situacijama nedostajanja kompetentnih zaposlenika.
Osim toga, kroz učestalu komunikaciju s klijentima, konzultanti saznaju vrlo specifične potrebe vezane za profile traženih kandidata (ne samo one stručne, već i ljudske), te zajednički donose rješenja koja su u tom trenutku najadekvatnija i mogu partnerovom poslovanju donijeti najveću dodanu vrijednost.
Kroz takvu suradnju, rizik pogrešnog zapošljavanja sveden je na minimum – konzultant nudi dodatne radne sate posvećene pronalasku prikladnog zamjenskog kandidata, ukoliko je potrebno.
Svakom se projektu daje jednaka važnost, bez obzira na to radi li se o poželjnom poslodavcu, ili nekome tko tek na tržištu rada treba steći željenu reputaciju.
U slučaju posebno izazovnih pozicija, konzultanti se međusobno savjetuju, diskutiraju, dijele iskustva i pronalaze rješenja, a sve u cilju stjecanja povjerenja i uspostavljanja dugoročne suradnje s poslodavcima koji prepoznaju ljudske resurse kao svoju najveću prednost.
Uspostavom vrlo bliskog odnosa s kandidatima i klijentima, savjetnik za zapošljavanje kao poslovni partner zapravo je odlična nepristrana poveznica između posloprimaca i poslodavaca, vjerodostojni i transparentni komunikator svega što je objema stranama važno.
Ovakvim pristupom suradnji, ključni izazovi modernog tržišta rada postaju potpuno upravljivi.