zapošljavanje
Back

Visoka cijena pogrešnog zapošljavanja

Usprkos snažnom negativnom ekonomskom i socijalnom utjecaju kojeg je prouzročila pojava i širenje koronavirusa u 2020. godini, tržište rada gotovo je jednako dinamično kao i prethodnih godina. 

Taj se trend zasigurno može primijetiti i u Hrvatskoj – s blagim porastom zaposlenosti od oko 1,3 postotna boda u svibnju 2021. (u usporedbi s istim mjesecom prošle godine), naše tržište rada i dalje prednjači u korištenju epiteta „izazovno“. 

Dok su određeni sektori doživjeli značajne negativne transformacije, postoje oni čije su potrebe za kvalitetnom radnom snagom postale još izraženije.

Otvarajući novo radno mjesto u svojoj kompaniji, iskusni su poslodavci vrlo svjesni da oglašavanje pozicije na portalima za zapošljavanje neće biti dovoljno da bi se ispunio cilj zaposlenja kvalitetnog, obrazovanog i ambicioznog kadra. 

Manji benefit kojeg na taj način mogu dobiti jest povećanje vidljivosti na tržištu i eventualni doprinos njihovom employer branding-u

No, vrlo dobro znaju da su najbolji potencijalni posloprimci upravo pojedinci koje zovemo „pasivnim kandidatima“, odnosno oni koji posao ne traže aktivno. Uz to, rizik i cijena zapošljavanja neprikladne osobe vrlo su visoki. 

Osim određenog broja mjesečnih plaća uloženih u pogrešno zaposlenog radnika, trošak predstavlja i vrijeme uloženo u njegov trening, negativan utjecaj na radnu atmosferu i članove u timu, slabiji rezultati poslovanja i propuštena prilika.

Mogu li današnji poslodavci doskočiti ovim problemima? 

Kako to rade najuspješnije tvrtke današnjice? Najčešće, u spomenutim situacijama posežu za čvrstim i iskusnim poslovnim partnerima koji imaju iskustvo djelovanja u području ljudskih resursa. 

Štoviše, prednost daju onima koji će svoju uslugu pronalaska prikladnih kandidata posve prilagoditi njihovim željama i potrebama.

Upravo na taj način bi trebalo pristupati klijentima. Osim ispunjenja krajnjeg cilja, a to je zaposlenje željenog profila kandidata, konzultanti pružaju konstantnu podršku tijekom same procedure. Svakom se klijentu treba pristupiti s dozom ekskluzivnosti i apsolutne posvećenosti. 

Na temelju istraživanja tržišta provedenog za svaku pojedinu poziciju unutar specifičnog sektora, dugogodišnje ekspertize i svježih informacija, klijentima se savjetuje što učiniti u vrlo izazovnim situacijama nedostajanja kompetentnih zaposlenika. 

Osim toga, kroz učestalu komunikaciju s klijentima, konzultanti saznaju vrlo specifične potrebe vezane za profile traženih kandidata (ne samo one stručne, već i ljudske), te zajednički donose rješenja koja su u tom trenutku najadekvatnija i mogu partnerovom poslovanju donijeti najveću dodanu vrijednost. 

Kroz takvu suradnju, rizik pogrešnog zapošljavanja sveden je na minimum – konzultant nudi dodatne radne sate posvećene pronalasku prikladnog zamjenskog kandidata, ukoliko je potrebno. 

Svakom se projektu daje jednaka važnost, bez obzira na to radi li se o poželjnom poslodavcu, ili nekome tko tek na tržištu rada treba steći željenu reputaciju. 

U slučaju posebno izazovnih pozicija, konzultanti se međusobno savjetuju, diskutiraju, dijele iskustva i pronalaze rješenja, a sve u cilju stjecanja povjerenja i uspostavljanja dugoročne suradnje s poslodavcima koji prepoznaju ljudske resurse kao svoju najveću prednost.

Uspostavom vrlo bliskog odnosa s kandidatima i klijentima, savjetnik za zapošljavanje kao poslovni partner zapravo je odlična nepristrana poveznica između posloprimaca i poslodavaca, vjerodostojni i transparentni komunikator svega što je objema stranama važno. 

Ovakvim pristupom suradnji, ključni izazovi modernog tržišta rada postaju potpuno upravljivi.

Tirena Leinert Novosel

Drugi blog

Oliver Linzbauer

3 praktična alata za stvaranje pozitivne radne atmosfere unutar tima

Saznajte nekoliko konkretnih alata s kojima možete podržati i održati pozitivnu radnu atmosferu unutar vašeg tima.
kako nadređeni mogu izgraditi povjerenje s timom

Kako nadređeni mogu izgraditi povjerenje s timom?

Povjerenje je ključan element za dobre odnose i atmosferu u timu, ali ujedno i najosjetljiviji. Pročitajte više u članku.
motivacija zaposlenika

7 najboljih metoda motiviranja zaposlenika

Motivirani zaposlenici ne samo da su produktivniji, već također doprinose i boljim međuljudskim odnosima. Saznajte više u članku.
onboarding

Kako uspostaviti uspješan onboarding?

Onboarding nije samo formalnost, već strateški proces koji ima za cilj integrirati novozaposlene u organizaciju na način koji je učinkovit,…
burnout sindrom

Što je burn out sindrom i kako ga prepoznati?

U užurbanom svijetu stres je postao dio života koji doživljavamo svakodnevno. Dugotrajno izlaganje stresu, izazovni zadaci na poslu, svakodnevni…
budućnost rada

Budućnost rada je tu i zove se prilagodljivost

Budućnost rada je ovdje. Prilagodljivost je ključ uspjeha u svijetu koji se neprestano mijenja i postavlja nove izazove.
employer branding

Zašto su neke tvrtke "magnet za talente"?

Employer branding – od privlačenja „creme de la creme“ kandidata do smanjenja fluktuacije zaposlenika. Saznajte u članku.
žene u biznisu

Pozicioniranje žena u modernom biznisu

Uloga žena u suvremenom poslovanju te koje korake poduzeti kako bi se osigurao ravnopravan i pravedan napredak unutar tvrtki.
seiffedine younsi

Intervju sa Seiffeddine Younsi - stanje IT-a u Hrvatskoj

Razgovor sa Seiffedinom o tome kako vidi budućnost HR-a, izazove s kojima se susreće i što ga motivira da pomiče granice.
loading-gif