Povjerenje je ključan element za dobre odnose i atmosferu u timu, ali ujedno i najosjetljiviji.
Za izgradnju povjerenja treba vremena i to je proces koji traje i nikad ne prestaje. Povjerenje se gradi dugo, ali mu treba jako kratko da se uništi zato treba biti oprezan.
Kada jednom posadite zrno sumnje u vaše ljude treba vam trostruko više napora da povjerenje vratite.
Izgradnja povjerenja doprinosi pozitivnoj radnoj atmosferi u kojoj zaposlenici osjećaju sigurnost, podršku i motivaciju za postizanje zajedničkih ciljeva.
Svako povjerenje s drugom osobom započinje s iskrenom i otvorenom komunikacijom.
To znači da informacije trebaju ići u oba smjera bez zadrške i manipulacije. Uključite tim u poslovne procese koji se tiču cijelog tima, promjene u strategijama, ciljevima i izazovima.
Kada vam nadređeni prezentiraju promjene koje bi proveli razgovarajte s timom pitajte ih što misle i je li bi nešto mijenjali ili dodali.
Svako povjerenje s drugom osobom započinje s iskrenom i otvorenom komunikacijom.
Ne zadržavajte se samo na razmjeni informacija jer najbitnija transparentnost se upravo odnosi na naše emocije, stavove i mišljenja. Iznosite ih iskreno u skladu s neverbalnom komunikacijom jer to je ključ međusobnog povezivanja.
Ljudi će vam prije povjerovati, ako se koji puta i ne slažemo s njima nego kada svima „idemo niz dlaku“ i potvrđujemo sve što drugi govore.
Svako povjerenje proizlazi iz našeg osjećaja sigurnosti u okruženju određene osobe.
Jako je važno da ono što obećate provedete u djelo, teško je vjerovati osobi koja jedno govori, a drugo radi. Pobrinite se da ono što obećate i provedete.
Ako slučajno zaboravite što ste obećali dođite do tima i ispričajte se i obavezno napravite obećano u što kraćem roku kako bi tim vidio da ste zbilja zaboravili, a ne da niste htjeli.
Jako dobro razmislite prije nego date neko obećanje kako biste bili sigurni da ga možete provesti u djelo i ispuniti ga.
Jedan voditelj je rekao zaposleniku da će uskočiti u pomoć jer ih nije bilo dovoljno te raditi s njima. Drugo jutro u vrijeme smjene je javio da ipak neće doći jer mu je nešto „iskrsnulo“.
Ovakvim primjerom dajete zaposlenicima informaciju da vas nije briga i da ne poštujete svoje ljude, a tada možete očekivati isto i od zaposlenika. Također gradite nepovjerenje i zaposlenici se više neće moći osloniti na vas i na vaše odluke.
Pokazivanje empatije je uz transparentnu komunikaciju temelj izgradnje odnosa. Suosjećanje i razumijevanje je najvažnija ljudska osobina koja označava empatiju.
Prepoznati i podijeliti emociju koju netko proživljava je direktno povezivanje s drugom osobom i to na dubljoj razini.
Površno povezivanje ne doprinosi izgradnji odnosa i povjerenja.
Povjerenje ipak zahtjeva dublju razinu povezivanja, a za to trebamo i emocionalnu razinu.
Pokazivanje empatije je uz transparentnu komunikaciju temelj izgradnje odnosa.
Pokušajte razumjeti probleme s kojima se tim suočava, pogledajte situaciju iz njihovog kuta i pružite im podršku iako se možda ne slažete s njihovim mišljenjem, ali u trenutku povezivanja s njihovim emocijama ne trebate o tome razmišljati nego ih pustiti da se izraze.
Poslije nakon što se izraze možete iznijeti svoje mišljenje.
Jedan lider me zamolio za pomoć oko razgovora s jednom zaposlenicom. Razgovarala sam s njom i dala joj smjernice, a kasnije me taj lider pitao što može napraviti i kako da joj pristupi da se ona osjeća bolje.
Briga za zaposlenike, suosjećanje i razumijevanje njihovih problema je dobar način da pokažete empatiju svojim zaposlenicima.
Svi se volimo osjećati cijenjeno i vrijedno to je u ljudskoj prirodi. No, nekada to nije povezano s prihvaćanjem okoline nego s našom svrhom.
Ljudi vole se osjećati korisno i da ono što rade ima smisao i logiku te da nadređeni povratno potvrde njihovu ulogu u rezultatu.
Prepoznavanje nečijeg truda i cijenjenje istog je direktno povezano s motivacijom. Kada cijenjenje i prepoznavanje truda izostane zaposlenici više ne vide smisao u onome što rade i gube motivaciju.
Zapamtite da smo svi drugačiji i da se naš kut gledanja na situaciju može razlikovati, ono što se nama čini nebitno i beznačajno nekome može značiti jako puno.
Redovito izražavajte zahvalnost i javno pohvalite članove tima za njihov doprinos.
Svi volimo biti aktivan dio tima i doprinositi zajednici u kojoj djelujemo pa čak i na poslu. Ljudi se osjećaju posebno, korisno i zadovoljno pomažući timu, društvu i drugim ljudima za viši cilj.
Uključivanjem tima u ključne odluke pokazujete zaposlenicima da ih cijenite i da vam je važno njihovo mišljenje, a ne da su samo jedan od mnogih.
Vežite tim za krajnji cilj i potičete veću odgovornost jer su ipak sami sudjelovali u odluci, a i više im je stalo da ostvare cilj.
Jedan direktor je promijenio sastav jednog proizvoda bez da je razgovarao s ljudima koji ga pripremaju. Dogodilo se to da na kraju proizvod nije bio dobar i nije se mogao napraviti.
Neke odluke nije dobro provoditi na silu nego treba pitati ljude koji su povezani s tom odlukom i kako se ona odvija na cijeli proces.
Ne tražite povratnu informaciju, ako niste spremni čuti tuđe mišljenje.
Kod povratne informacije trebate biti spremni čuti i ono što želite i ono što ne želite jer inače povratna informacija gubi smisao i ne vodi do izgradnje povjerenja.
Za izgradnju povjerenja treba vremena i to je proces koji traje i nikad ne prestaje.
Zaposlenici se trebaju osjećati sigurno kako bi iskreno podijelili svoje mišljenje i stav te dali povratnu informaciju.
To ne možete dobiti na silu jer primjenom sile ćete vjerojatno prisiliti zaposlenike na laž.
Kada uspostavite iskrenu i transparentnu komunikaciju te osigurate opušteno i sigurno okruženje možete otvoreno pitati zaposlenike što misle i što bi poboljšali ili promijenili tada ćete prije dobiti iskren odgovor koji možete koristiti kao informaciju.
Potičite razvoj svojih zaposlenika u skladu njihovih interesa i želja.
Učenje i profesionalni razvoj zaposlenika potiče motivaciju i ispunjava ljude pogotovo, ako su znatiželjni i željni znanja.
Time pokazujete da su vam zaposlenici važni i da brinete o njihovom uspjehu. Brinite o njihovim ciljevima time zadržavate zaposlenike i gradite povjerenje jer ljudi se ne vežu za kompaniju nego za ljude.
Izgradnja povjerenja s timom zahtijeva vrijeme, trud i dosljednost.
Nadređeni koji prakticiraju transparentnost, empatiju i prepoznavanje doprinosa stvaraju temelje za dugoročno uspješnu suradnju.
U konačnici, povjerenje nije samo alat za bolju izvedbu tima, već i osnova za stvaranje pozitivne organizacijske kulture.