kako nadređeni mogu izgraditi povjerenje s timom
Back

Kako nadređeni mogu izgraditi povjerenje s timom?

Povjerenje je ključan element za dobre odnose i atmosferu u timu, ali ujedno i najosjetljiviji. 

Za izgradnju povjerenja treba vremena i to je proces koji traje i nikad ne prestaje. Povjerenje se gradi dugo, ali mu treba jako kratko da se uništi zato treba biti oprezan. 

Kada jednom posadite zrno sumnje u vaše ljude treba vam trostruko više napora da povjerenje vratite. 

Izgradnja povjerenja doprinosi pozitivnoj radnoj atmosferi u kojoj zaposlenici osjećaju sigurnost, podršku i motivaciju za postizanje zajedničkih ciljeva. 

Koraci za izgradnju povjerenja s timom

1. Uspostavite transparentnu komunikaciju

Svako povjerenje s drugom osobom započinje s iskrenom i otvorenom komunikacijom

To znači da informacije trebaju ići u oba smjera bez zadrške i manipulacije. Uključite tim u poslovne procese koji se tiču cijelog tima, promjene u strategijama, ciljevima i izazovima. 

Kada vam nadređeni prezentiraju promjene koje bi proveli razgovarajte s timom pitajte ih što misle i je li bi nešto mijenjali ili dodali. 

Svako povjerenje s drugom osobom započinje s iskrenom i otvorenom komunikacijom. 

Ne zadržavajte se samo na razmjeni informacija jer najbitnija transparentnost se upravo odnosi na naše emocije, stavove i mišljenja. Iznosite ih iskreno u skladu s neverbalnom komunikacijom jer to je ključ međusobnog povezivanja. 

Ljudi će vam prije povjerovati, ako se koji puta i ne slažemo s njima nego kada svima „idemo niz dlaku“ i potvrđujemo sve što drugi govore. 

Svako povjerenje proizlazi iz našeg osjećaja sigurnosti u okruženju određene osobe.  

2. Dosljednost u djelovanju

Jako je važno da ono što obećate provedete u djelo, teško je vjerovati osobi koja jedno govori, a drugo radi. Pobrinite se da ono što obećate i provedete. 

Ako slučajno zaboravite što ste obećali dođite do tima i ispričajte se i obavezno napravite obećano u što kraćem roku kako bi tim vidio da ste zbilja zaboravili, a ne da niste htjeli. 

Jako dobro razmislite prije nego date neko obećanje kako biste bili sigurni da ga možete provesti u djelo i ispuniti ga.  

Jedan voditelj je rekao zaposleniku da će uskočiti u pomoć jer ih nije bilo dovoljno te raditi s njima. Drugo jutro u vrijeme smjene je javio da ipak neće doći jer mu je nešto „iskrsnulo“. 

Ovakvim primjerom dajete zaposlenicima informaciju da vas nije briga i da ne poštujete svoje ljude, a tada možete očekivati isto i od zaposlenika. Također gradite nepovjerenje i zaposlenici se više neće moći osloniti na vas i na vaše odluke.  

3. Pokazivanje empatije

Pokazivanje empatije je uz transparentnu komunikaciju temelj izgradnje odnosa. Suosjećanje i razumijevanje je najvažnija ljudska osobina koja označava empatiju. 

Prepoznati i podijeliti emociju koju netko proživljava je direktno povezivanje s drugom osobom i to na dubljoj razini. 

Površno povezivanje ne doprinosi izgradnji odnosa i povjerenja. 

Povjerenje ipak zahtjeva dublju razinu povezivanja, a za to trebamo i emocionalnu razinu

Pokazivanje empatije je uz transparentnu komunikaciju temelj izgradnje odnosa.

Pokušajte razumjeti probleme s kojima se tim suočava, pogledajte situaciju iz njihovog kuta i pružite im podršku iako se možda ne slažete s njihovim mišljenjem, ali u trenutku povezivanja s njihovim emocijama ne trebate o tome razmišljati nego ih pustiti da se izraze. 

Poslije nakon što se izraze možete iznijeti svoje mišljenje.

Jedan lider me zamolio za pomoć oko razgovora s jednom zaposlenicom. Razgovarala sam s njom i dala joj smjernice, a kasnije me taj lider pitao što može napraviti i kako da joj pristupi da se ona osjeća bolje. 

Briga za zaposlenike, suosjećanje i razumijevanje njihovih problema je dobar način da pokažete empatiju svojim zaposlenicima.

4. Prepoznavanje i vrednovanje truda

Svi se volimo osjećati cijenjeno i vrijedno to je u ljudskoj prirodi. No, nekada to nije povezano s prihvaćanjem okoline nego s našom svrhom. 

Ljudi vole se osjećati korisno i da ono što rade ima smisao i logiku te da nadređeni povratno potvrde njihovu ulogu u rezultatu. 

Prepoznavanje nečijeg truda i cijenjenje istog je direktno povezano s motivacijom. Kada cijenjenje i prepoznavanje truda izostane zaposlenici više ne vide smisao u onome što rade i gube motivaciju. 

Zapamtite da smo svi drugačiji i da se naš kut gledanja na situaciju može razlikovati, ono što se nama čini nebitno i beznačajno nekome može značiti jako puno. 

Redovito izražavajte zahvalnost i javno pohvalite članove tima za njihov doprinos.

5. Uključivanje tima u donošenje odluka

Svi volimo biti aktivan dio tima i doprinositi zajednici u kojoj djelujemo pa čak i na poslu. Ljudi se osjećaju posebno, korisno i zadovoljno pomažući timu, društvu i drugim ljudima za viši cilj. 

Uključivanjem tima u ključne odluke pokazujete zaposlenicima da ih cijenite i da vam je važno njihovo mišljenje, a ne da su samo jedan od mnogih. 

Vežite tim za krajnji cilj i potičete veću odgovornost jer su ipak sami sudjelovali u odluci, a i više im je stalo da ostvare cilj.

Jedan direktor je promijenio sastav jednog proizvoda bez da je razgovarao s ljudima koji ga pripremaju. Dogodilo se to da na kraju proizvod nije bio dobar i nije se mogao napraviti. 

Neke odluke nije dobro provoditi na silu nego treba pitati ljude koji su povezani s tom odlukom i kako se ona odvija na cijeli proces.

6. Otvorenost za povratne informacije

Ne tražite povratnu informaciju, ako niste spremni čuti tuđe mišljenje. 

Kod povratne informacije trebate biti spremni čuti  i ono što želite i ono što ne želite jer inače povratna informacija gubi smisao i ne vodi do izgradnje povjerenja. 

Za izgradnju povjerenja treba vremena i to je proces koji traje i nikad ne prestaje.

Zaposlenici se trebaju osjećati sigurno kako bi iskreno podijelili svoje mišljenje i stav te dali povratnu informaciju. 

To ne možete dobiti na silu jer primjenom sile ćete vjerojatno prisiliti zaposlenike na laž. 

Kada uspostavite iskrenu i transparentnu komunikaciju te osigurate opušteno i sigurno okruženje možete otvoreno pitati zaposlenike što misle i što bi poboljšali ili promijenili tada ćete prije dobiti iskren odgovor koji možete koristiti kao informaciju.

7. Osiguravanje profesionalnog razvoja

Potičite razvoj svojih zaposlenika u skladu njihovih interesa i želja. 

Učenje i profesionalni razvoj zaposlenika potiče motivaciju i ispunjava ljude pogotovo, ako su znatiželjni i željni znanja. 

Time pokazujete da su vam zaposlenici važni i da brinete o njihovom uspjehu. Brinite o njihovim ciljevima time zadržavate zaposlenike i gradite povjerenje jer ljudi se ne vežu za kompaniju nego za ljude.

Izgradnja povjerenja s timom zahtijeva vrijeme, trud i dosljednost. 

Nadređeni koji prakticiraju transparentnost, empatiju i prepoznavanje doprinosa stvaraju temelje za dugoročno uspješnu suradnju. 

U konačnici, povjerenje nije samo alat za bolju izvedbu tima, već i osnova za stvaranje pozitivne organizacijske kulture.

Ela Breski, Owner @ Power team by Ela

Drugi blog

motivacija zaposlenika

7 najboljih metoda motiviranja zaposlenika

Motivirani zaposlenici ne samo da su produktivniji, već također doprinose i boljim međuljudskim odnosima. Saznajte više u članku.
onboarding

Kako uspostaviti uspješan onboarding?

Onboarding nije samo formalnost, već strateški proces koji ima za cilj integrirati novozaposlene u organizaciju na način koji je učinkovit,…
burnout sindrom

Što je burn out sindrom i kako ga prepoznati?

U užurbanom svijetu stres je postao dio života koji doživljavamo svakodnevno. Dugotrajno izlaganje stresu, izazovni zadaci na poslu, svakodnevni…
budućnost rada

Budućnost rada je tu i zove se prilagodljivost

Budućnost rada je ovdje. Prilagodljivost je ključ uspjeha u svijetu koji se neprestano mijenja i postavlja nove izazove.
employer branding

Zašto su neke tvrtke "magnet za talente"?

Employer branding – od privlačenja „creme de la creme“ kandidata do smanjenja fluktuacije zaposlenika. Saznajte u članku.
žene u biznisu

Pozicioniranje žena u modernom biznisu

Uloga žena u suvremenom poslovanju te koje korake poduzeti kako bi se osigurao ravnopravan i pravedan napredak unutar tvrtki.
seiffedine younsi

Intervju sa Seiffeddine Younsi - stanje IT-a u Hrvatskoj

Razgovor sa Seiffedinom o tome kako vidi budućnost HR-a, izazove s kojima se susreće i što ga motivira da pomiče granice.
rekrutment konzultanti

Uvod u recruitment konzultante

Što sve obuhvaća posao recruitment konzultanta i kako oni pomažu kandidatima u pronalasku idealnog zaposlenja u HR sektoru?
životopis

O životopisima, potpuno iskreno

Kako napisati životopis koji će privući pažnju poslodavaca? Donosimo praktične savjete!
loading-gif