Employer branding možemo definirati kao reputaciju poslodavca u očima zaposlenika, potencijalnih kandidata te ostalih dionika našeg društva. Ukratko, employer branding je razlog zašto bi netko trebao odabrati vas, a ne vaše konkurente.
Kako employer branding ne bi bio trošak, već ulaganje, neophodno je početi iznutra, odnosno sa vašim trenutnim zaposlenicima. Prvi korak svakog employer branding projekta mora uključivati unutarnje istraživanje zadovoljstva zaposlenika koji služi kao osnova za izradu daljnje strategije.
Kada utvrdite čime su to točno vaši zaposlenici zadovoljni i kako oni percipiraju vas, vrijeme je da na temelju tih saznanja krenete u izgradnju vaše strategije brenda prepoznatljivog i poželjnog poslodavca.
Prije svega, nužno je utvrditi postojeće stanje reputacije vašeg brenda poslodavca, a najbolja mjesta za to su stranice za recenziranje poslodavaca, forumi i razne Facebook grupe. Ovo je svakako polazišna točka svih kandidata pri istraživanju svog potencijalnog poslodavca.
Kao što u marketingu postoji customer persona, odnosno idealan kupac, u employer brandingu postoji employee persona, tj. poželjan kandidat. Bez jasno definiranog idealnog kandidata, nema smisla raditi na daljnjem razvoju strategije.
Najvažnije je napraviti uzorak za definiranje employee persone, nakon čega se profil može prilagoditi specifičnim potrebama i profilima zaposlenika.
EVP (Employee value proposition) neizostavan je korak u samim počecima kreiranja strategije employer brandinga. On je zapravo spoj onoga što vi kao kompanija trebate i onoga što vaši kandidati žele.
Veoma često objašnjava se kao ‘obećanje’ trenutnim i budućim zaposlenicima i upravo zbog toga, u samom središtu treba staviti zaposlenike, njihove strasti i ciljeve. Ovo je odlična prilika da pokažete koliko zapravo cijenite svoje zaposlenike i koje su to povlastice koje oni dobivaju jednom kada vas izaberu za svog poslodavca.
Često se pod pojmom employer brandinga smatra da on služi isključivo i samo za privlačenje novih talenata, međutim to je daleko od suštine employer brandinga. On služi podjednako za privlačenje novih kandidata i talenata, ali isto tako i za zadržavanje postojećih.
Upravo zbog toga, redoviti razgovora sa trenutnim zaposlenicima od iznimne su važnosti.
Razgovori ili sastanci mogu biti 1 na 1, ako za to posjedujete dovoljno resursa i ljudi, ali isto tako mogu biti i u obliku fokus ili brainstorming grupa u kojima za relativno kratko vrijeme može dobiti povratne informacije od većeg broja zaposlenih.
Veoma je bitno da vaši trenutni zaposlenici vjeruju u vašu strategiju employer brandinga, jer tek onda će povjerovati i budući talenti koje želite privući.
Kada je riječ o employer brandingu na našim prostorima, tu se da primijetiti da ima jako puno mjesta za napredak, budući da je ova tema tek nedavno doživjela svoj ‘procvat’.
Mnoge kompanije na našim prostorima employer branding još uvijek doživljavaju isključivo kao proces brendiranja prema vani, dok istovremeno zanemaruju trenutno stanje unutar kompanije, što često završi sa potrošenim novcem na PR i oglašavanje, dok rezultati uglavnom izostanu.
Neophodno je prihvatiti činjenicu da svaki proces stvaranja brenda poželjnog poslodavca mora početi iznutra, kako bi on bio ulaganje, a ne samo trošak.