Prijava

Dijeli

Natrag na blog

Agencije za zapošljavanje kao pravi poslovni partner

Ako tvrtka koristi agenciju za zapošljavanje i očekuje najbolje moguće rezultate, mora se pobrinuti za pravilnu i transparentnu predaju informacija, te tretirati agenciju kao partnera i nekoga tko će im pomoći u razvoju poslovanja. Izvrsni poslovni i međuljudski odnosi gotovo sigurno jamče najbolji mogući rezultat jer su obje strane motivirane i spremne dati sve od sebe da uspiju u zajedničkom cilju. - Roman Šakirovski, Expert Professional Placement Consultant

Mnoge tvrtke danas koriste usluge agencija za zapošljavanje, zbog zasićenja tržišta ili jednostavno zato što su navikle na taj način poslovanja tokom vremena. Ono što je bitno je da su agencije za zapošljavanje vrijedan poslovni partner kada se pravilno koriste, a obično o kompaniji ovisi koliko učinkovito će agenciju za zapošljavanje upotrijebiti kao vanjsku uslugu. Mnogo je čimbenika koji utječu na kvalitetu krajnjeg rezultata kada je riječ o zapošljavanju najboljih talenata, ali jedan od najvažnijih je održavanje dobrih poslovnih odnosa između tvrtke i agencije. Zamislimo tvrtku X koja ima dobar i prepoznatljiv brand, imaju ugovor s agencijom za zapošljavanje, ali rijetko koriste njihove usluge jer većinu vremena navedene zadaće obavljaju sami. Rijetko su u kontaktu sa suprotnom stranom i ne znaju puno jedni o drugima osim kratkog upoznavanja i općih početnih informacija. Jednom ili dva puta godišnje imaju aktivne natječaje za radna mjesta poput Data Scientist-a ili slične pozicije iz domene IT-a s kojim imaju problema u pronalaženju kvalitetnih kandidata. Tijekom tih situacija, tvrtka X šalje zahtjev agenciji za pronalaženje prikladnog kandidata samo s opisom posla i potrebnim operativnim informacijama za nastavak procesa selekcije. Agencija s druge strane obično neće postavljati previše pitanja kako bi poboljšala kvalitetu potrage za kandidatima jer će se voditi logikom da ukoliko poslodavcu i klijentu nije stalo do detaljnog opisa i dubljeg upoznavanja, zašto bi njima? Ovdje je jedan od najvećih problema nedostatak komunikacije i informacija s obje strane što će neizbježno uzrokovati niz problema i na taj način nanijeti štetu poslovanju u široj slici. Agencija onda ne isporučuje dovoljan broj niti kvalitetne kandidate u razumnom roku od kojeg ih tvrtka X očekuje, a ionako nedostatni odnosi postaju još gori. To je nešto što se mora izbjeći pod svaku cijenu.


Gore navedena situacija nije rijedak slučaj i tvrtke se prema agencijama za zapošljavanje ne ponašaju onako kako bi trebale budući da su poslovni partner čija je jedina svrha dugoročno pomoći tvrtki. Naravno, s nedostatkom interesa i kontakta s obje strane, projekt neće imati ni pristojne rezultate, a kamoli ono što se očekuje - a to je najbolji mogući talent na tržištu rada. Međutim, tvrtka koja je klijent agencije za zapošljavanje je ona koja treba pokrenuti inicijativu koja će dovesti do početka dobrog poslovnog odnosa.


Kako to učiniti?


 


Kako započeti / održati dobar poslovni odnos i potencijalno smanjiti skrivene troškove?


 


Dakle, gdje je poduzeće X pogriješilo i što je u konačnici utjecalo na kvalitetu usluge koju je pružala agencija za zapošljavanje? Prvo, iako tvrtka X rijetko koristi agenciju za zapošljavanje, slanje samo osnovnih podataka i uopćenog opisa pozicije sa zadaćama i traženim kvalifikacijama za njih je alarmantno neprofesionalan potez. Dobar recruiter željet će znati puno više od toga; o poslovnoj kulturi tvrtke u cjelini, tko je voditelj zapošljavanja i kakav specifični profil zaposlenika želi, razinu plaće s kojom je tvrtka spremna pregovarati, prednostima koje nude itd. Sve te informacije su presudne za recruitera ako želi dobro posredovati u zapošljavanju za poziciju i tvrtku. Bez navedene vrste informacija i dubljeg uvida, agencija za zapošljavanje neće ozbiljno shvatiti zahtjev klijenta što će rezultirati time da će slučaj te tvrtke biti niže na listi prioriteta. Zbog toga ni krajnji rezultat neće biti zadovoljavajući. Tvrtka koja razumije sve te točke također razumije i da je agencija za zapošljavanje sama tvrtka koja će dobro poslovati jedino ako im klijenti pruže dovoljno iskrene i bitne informacije kao alate da to učine.


To je u osnovi način na koji tvrtka može poboljšati poslovni ​​odnos s agencijom za zapošljavanje. Dajete im detaljne i transparentne informacije i rezultati će doći sami od sebe. Dobro je biti u kontaktu s agencijom čak i onda kada tvrtka nema potrebe za njihovom uslugom zato što osobni kontakt može snažno utjecati na to kako agencija doživljava dotičnu tvrtku te na taj način doći do novih i vrijednih podataka koji mogu poboljšati cjelokupni proces. Biti u međusobnom kontaktu i informirati ih kao partnera o trenutnoj situaciji oblik je poštovanja koji nema cijenu, a s druge strane nevjerojatno važan čimbenik u praksi. Što više recruiter ima znanja o tvrtki, to će mu biti lakše pronaći dobre kandidate kada se pojavi potreba. Npr., ako recruiter zna da je voditelj zapošljavanja određene kompanije tip osobe koja je vrlo izravna i ne voli okolišati, znat će da dotični kandidati ne smiju biti osjetljivi i u skladu s time modificirati svoju pretragu. Imajte na umu da su ovo samo neke od mnoštva stavki koji će recruiterima pomoći da pronađu najboljeg kandidata za određeni odjel u određenoj tvrtki. Da ne spominjemo potrošeno vrijeme koje bi se uštedjelo internim recruiterima i menadžerima u smislu da se kandidati testiraju po poslovno-kulturnim aspektima ili čak preskoče određeni koraci u procesu selekcije zato što agencija dobro poznaje tvrtku.


No da se vratimo na naš gornji scenarij, tvrtka X zapošljava osobu nakon četiri mjeseca pokretanja potrage s agencijom za zapošljavanje i nakon pet mjeseci od pokretanja vlastite pretrage. To je pet mjeseci poslovanja bez potrebnog zaposlenika. Ta su se četiri mjeseca mogla skratiti za barem dva mjeseca da je postupak u cjelini pravilno uveden i pri tome bi se uštedjelo mnogo skrivenih poslovnih troškova, računajući i naknadu za plaćanje agencije za isporučene kandidate. To je win-win situacija za tvrtku i agenciju. Vrijeme uloženo u zapošljavanje definitivno je novac i nešto na što treba pripaziti.


 


Zaključak


 


Ako tvrtka koristi agenciju za zapošljavanje i očekuje najbolje moguće rezultate, mora se pobrinuti za pravilnu i transparentnu predaju informacija te tretirati agenciju kao partnera i nekoga tko će im pomoći u razvoju poslovanja. Izvrsni poslovni i međuljudski odnosi gotovo sigurno jamče najbolji mogući rezultat jer su obje strane motivirane i spremne dati sve od sebe da uspiju u zajedničkom cilju. Osim što takav pristup daje sjajne rezultate, iskren poslovni odnos pomoći će i u aspektu brendiranja poslodavca jer je dodatni izvor širenja pozitivne usmene predaje uvijek sjajna stvar, jednako kao i skraćivanje vremenskog okvira u kojem vaš odjel nema dovoljno osoblja. Doživljavanje i tretiranje partnerske tvrtke kao vlastite učinit će čuda vašoj i njihovoj organizaciji.

09.06.2021

Što smo naučili od nogometa?

Natjecanje u nogometu uči nas mnogo više od pravila igre; pruža nam alate koji se prenose u ostale aspekte našeg života. Nogomet zahtijeva brzo razmišljanje, brzu akciju i sposobnost da budemo dio tima, a te vještine nam pomažu da ostanemo fokusirani i produktivni kako u osobnom tako i u profesionalnom životu. Zagrebali smo ispod površine te Vam u nastavku donosimo što smo naučili od najpopularnijeg sporta na kugli zemaljskoj.

07.06.2021

POKRENUT JE SKILLS POWER – PROJEKT KOJI DONOSI REVOLUCIJU USAVRŠAVANJA I CJELOŽIVOTNOG OBRAZOVANJA

U partnerstvu s Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, Romskom organizacijom mladih Hrvatske i Hrvatskim Zavodom za zapošljavanjem tvrtka ManpowerGroup Hrvatska pokrenula je projekt Skills Power ili Moć Vještina.

31.05.2021

TOP 5 ZANIMANJA / SEKTORA U POTRAŽNJI

Iako je gospodarski rast preduvjet za otvaranje novih radnih mjesta, važno je i da rast nastaje u sektorima koji imaju potencijal apsorbirati nezaposlenu radnu snagu u velikoj mjeri čime se doprinosi stabilizaciji i općem boljitku tržišta rada, a samim time i ekonomije.