žene u biznisu
Back

Pozicioniranje žena u modernom biznisu

Nakon fakulteta ušla sam u svijet u kojem dominiraju muškarci, financije prije 20 godina bile su područje definitivno rezervirane za muške kolege. Mogla bi reći da sam polako, ali sigurno svojim znanjem, upornošću i orijentacijom na izgradnju odnosa u cilju zajedničkog uspjeha gradila i svoj vlastiti uspjeh. Pojam uspjeha različiti ljudi shvaćaju različito. Ono što je uspjeh za mene, ne mora biti za drugu osobu.

Zbog tradicionalnog odgoja i usađenih uvjerenja jedan od najvećih izazova na mom poslovnom putu bilo je uravnotežiti posao i obiteljski život. Kad sam postala majka, posebno nakon povratka s roditeljskog dopusta jačala je grižnja savjesti i bila okidač svakodnevnih unutarnjih previranja jer po prirodi sam radoholičar i nitko mi ne može tako visoko postaviti ljestvicu kao što mogu ja sama. Vrlo brzo sam shvatila da moram stišati glasove iz okruženja, jačati svoj unutarnji glas i intuiciju da bi bila sretna i uspješna prema vlastitim kriterijima.

Trebale bi biti u mogućnosti imati obitelj ukoliko to želimo i k tome imati karijeru koju želimo. Ako bi više žena mogle postići tu ravnotežu, više bi žena  postiglo vodeće pozicije. Kada bi više žena bilo na vodećim pozicijama, mogle bi olakšati drugim ženama da održavaju svoje karijere.

Mišljenja sam da žene i muškarci imaju jednaku početnu poziciju, no putem svojim načinom razmišljanja, pristupom radu i odnosima muškarci ipak brže napreduju.

Neki od razloga su da muškarci od nas puno brže shvaćaju vrijednosti networkinga i vizibilitija.  Formalna i neformalna društvena događanja na koja muškarci odlaze često i izvan radnog vremena definitivno osiguravaju brži napredak u karijeri. Mi žene gradimo odnose i posvećujemo im više pažnje, no rijetko ih koristimo. Što brže shvatimo da uspjeh nije samo rezultat znanja i sposobnosti nego i vještine razmjena usluga napredak u karijeri će nam biti lakši. Perfekcionizam i samokritičnost daljnji su pojmovi koji nas razlikuju od muških kolega. Mlađoj sebi rekla bi obavi zadatak i makni ga s to do liste, ne mora biti savršeno da bi bilo dobro. Vrlo često radimo protiv sebe umjesto za sebe i umanjujemo vlastita postignuća dok muške kolege jasnije i glasnije komuniciraju svoje zasluge.

Gledajući unatrag voljela bi da sam imala mentora i da sam mlađa znala ono što danas znam. Učimo od naših muških kolega, ali nikako ne gubimo svoju autentičnost, empatiju i motivaciju.

Uskladiti svoje vrijednosti s karijerom najvažniji je zadatak svake žene, na tom putu osvijestila sam da u kriznim situacijama učim, rastem, napredujem, da je moj uspjeh ekvivalent uspjeha mog tima i da unutarnji mir nema cijenu.

Zorica Brečić, Head of Finance

Drugi blog

seiffedine younsi

SEIFEDDINE YOUNSI – up close and personal

Razgovor sa Seiffedinom o tome kako vidi budućnost HR-a, izazove s kojima se susreće i što ga motivira da pomiče granice.
rekrutment konzultanti

Uvod u recruitment konzultante

Što sve obuhvaća posao recruitment konzultanta i kako oni pomažu kandidatima u pronalasku idealnog zaposlenja u HR sektoru?
životopis

O životopisima, potpuno iskreno

Kako napisati životopis koji će privući pažnju poslodavaca? Donosimo praktične savjete!
zapošljavanje

Visoka cijena pogrešnog zapošljavanja

Pogrešan odabir kandidata može skupo koštati tvrtku. Saznajte kako spriječiti loše odluke u procesu zapošljavanja.
humana digitalizacija

Humana digitalizacija

Kako tehnologija i digitalizacija mogu podržati tvrtke da zadrže humaniji pristup u poslovanju, bez gubitka osobnog kontakta?
motivacija zaposlenika

Motivacija i zadovoljstvo zaposlenika kao ključ optimizacije poslovanja

Zadovoljni zaposlenici čine produktivniji tim. Kako osigurati njihovu motivaciju i angažiranost uz pozitivne radne uvjete?
HR specijalisti

Važnost HR odjela u razvoju poslovanja budućnosti

Otkrivamo kako HR odjel pomaže kompanijama u kreiranju uspješne budućnosti poslovanja.
mentorstvo

Mentorstvo kao temelj motivacije za nove generacije

Kako mentorstvo može potaknuti mlade profesionalce na rast, povećati angažiranost i pripremiti ih za uspješnu karijeru?
34343

Employer branding

Employer branding je ključan alat za privlačenje talenata. Kako izgraditi snažan brend poslodavca koji privlači i zadržava talente?
loading-gif