Prijava

Dijeli

Natrag na blog

Kratka horor priča o povratku na posao nakon odmora i savjeti kako preživjeti blues prvog tjedna

Do prije par dana ste se budili uz zvukove cvrčaka i šuma valova, bez alarma i obaveza te pili kavu po dva sata sve dok nije bilo vrijeme za lagani ručak i čašu vina. Život je izgledao idealno, mirno i sretno. Sad, ponovno vraćeni u regularni život, uz zvukove gradskog prometa, djece koju morate na vrijeme odvesti u vrtić, psa koji vam žvače cipele te gužve na cestama ponovno se uključujete u radni ritam i poslovna očekivanja. I ne, niste baš pretjerano sretni, zar ne?

Nakon što ste uz prvu jutarnju kavu nazvali hotel da vidite je li vaša soba dostupna još nekoliko dana i temeljito proučili oglasnik nekretnina na obali za potencijalni novi dom, mirite se s činjenicom da ne možete produžiti godišnji odmor na neodređeno i prihvaćate realnost.


 


Zaželite dobrodošlicu svom post-vacation bluesu.


 


Liječnici za to nemaju službeno ime. U službenom priručniku o mentalnim poremećajima nema ništa posebno. Ali društvene mreže ovaj osjećaj nazivaju #backtoworkblues ili #holidayblues.


 


Što je točno ta anksioznost nakon godišnjih odmora? Nakon nevjerojatnih dva ili više tjedna bez posla i svakodnevnih obaveza, povratak u stvarnost i na radno mjesto zna biti težak za većinu ljudi.  Čak i ako jako volite svoj posao, većini se teško vratiti u svakodnevni tempo. Ponovno se suočavate s umorom, svakodnevnom rutinom kućanskih obaveza te stresom oko plaćanja kredita, računa i kartica koje ste djelomično i opteretili na odmoru.


Kako možete ublažiti tjeskobu nakon godišnjih odmora i učiniti tranziciju na radno mjesto lakšom?


 


Evo par savjeta.


 


Formirajte raspored prvog radnog dana vrlo jednostavno


Radni doručak s klijentom i šest sati Zoom sastanaka dok vam je mozak još zamagljen s vizurama plaže nije opis idealnog prvog dana na poslu. Prije nego odete na godišnji odmor, organizirajte jutro prvog dana na poslu tako da imate prostora i vremena smireno pregledati sve mailove i updateati se sa zadacima. Očistite i pregledajte svoju pristiglu poštu. Uključite opcije grupiranja razgovora i organiziranja poruka u pristigloj pošti.


 


Rasporedite update projekata i razgovora s članovima tima


Da bi ti sastanci bili učinkoviti, osigurajte dnevni red. Zatim zamolite članove svog tima da prije sastanka ispune predložak dnevnog reda informiranja, rješavanja i odlučivanja.


Primjer:



  1. Kratko ažuriranje o projektima, zadacima, događajima i sastancima koji su se dogodili dok ste odsutni, a za koje morate znati, ali ne zahtijevaju vaš angažman.

  2. Sažimanje problema, izazova ili prepreka na koje je vaš tim naišao dok ste bili odsutni i za čije je rješavanje potrebno vaše znanje i/ili pomoć.

  3. Zadaci i odluke koje morate analizirati i donijeti sami na vrhu su prioriteta.


 


Osvrnite se na ROI (povrat na uloženo vrijeme) vašeg rada


Promjena krajolika može ponuditi novu perspektivu naše uobičajene rutine. Dok vam je mozak još svjež, odvojite vrijeme da procijenite kako trošite vrijeme i energiju. Imaju li svi sastanci u vašem kalendaru jasan cilj i zahtijevaju li vaše prisustvo da biste to postigli? Jesu li vas uzeli osjećaji "krivnje" ili "trebanja" te ste prihvatili pozive, događaje ili sastanke koji nisu u skladu s vašim prioritetima i ciljevima? Postoje li na vašem popisu zadataka oni koji su zastarjeli, nepotrebni ili bi se mogli automatizirati? Postoje li sastanci, projekti i zadaci koji nisu vrijedni vremena i energije koje ulažete u njih? Za neke od ovih stavki možda ćete morati biti kreativni i isprobati drugačiji pristup za njihovo rješavanje. Ostale biste trebali potpuno eliminirati.


 


Iskoristite svoje vrijeme putovanja s odmora i na odmor


Ovisno o tome koliko daleko putujete, možda imate pogodan vremenski okvir za kratki brief za vrijeme putovanja do i od odredišta za odmor. Ako netko drugi vozi ili npr. letite, iskoristite ovo vrijeme za pripremu za tjedan koji je pred vama. Čitajte dospjelu e-poštu. Pregledajte svoj kalendar i popis zadataka i dajte prioritet onome što želite prvo riješiti. Pojednostavnite i kućanske poslove koji vas čekaju tako da napravite popis namirnica. Ili naručite namirnice putem interneta prije povratka i neka vam ih dostave kad stignete kući. Ako se sami vozite kući, razmislite o povratku kući u podne umjesto navečer. Iskoristite svoje popodne kako biste uhvatili e -poštu, kućanske obaveze i mentalno se pripremili za nadolazeći tjedan.


 


Podsjetite se na veću sliku i usredotočite se na definiranje (ili ponovno definiranje) vašeg ZAŠTO


Koja je vaša svrha onog što radite? Vaše motive i ciljeve trebali biste držati jasno definirane, godinu za godinom rada. Povratak na posao nakon praznika izvrstan je povod za takvu jasnoću i kontemplaciju o svrsi iza poslovanja.


 


Ponovo se povežite s kolegama na poslu


Potrudite se izgraditi vrijedne odnose sa suradnicima, kolegama pa i klijentima. Pozovite ih na ručak ili pauzu ili predložite zajedničke aktivnosti poput volontiranja, nekog sporta ili zabavnog sadržaja. Ove pozitivne radnje i aktivnosti pomoći će vam da radnu okolinu vidite u pozitivnom svjetlu.


 


Iskoristite svoju svježu kreativnost za promjene na bolje


Ako možete, preuzmite nove radne projekte ili istražite načine za učinkovitije obavljanje zadataka. Samostalno dodijeljeni izazovi stvaraju veliku motivaciju za produktivnost i poboljšanje fokusa.


 


Odvojite vrijeme za brigu o sebi


Zakazivanje ručka, tjelovježbe ili šetnje u prirodi s prijateljima dobre su metode prikupljanja energije i pozitive za suprotstavljanje anksioznosti nakon odmora. Izuzetno je važno za vaše mentalno zdravlje održati ravnotežu između posla, obiteljskih obaveza i brige o sebi.


 


Fokusirajte se na sadašnji trenutak


Umjesto da razmišljate o tome koliko bi bilo bolje da ste i dalje na godišnjem odmoru, prihvatite da je odmor završio i da imate divna sjećanja koja će vas držati pozitivnog tijekom cijele godine. Usredotočite se na svoje sadašnje i buduće ciljeve u karijere, živjet ćete u sadašnjosti, a ne u prošlosti.


 


Iako većina radnika doživljava slične emocije vezane za povratak na posao, neće svi razumjeti kako se točno osjećate. Možda nećete naići na simpatije i razumijevanje svih kolega što može dodatno pridonijeti negativnoj percepciji radnog mjesta. Međutim, to ne mijenja vaše subjektivne osjećaje. Povjerite se kolegama koji su vam bliski i poradite na pozitivnom razmišljanju.

06.09.2021

Zašto je edukacija zaposlenika važna?

Prije svega par desetljeća novozaposleni radnik otpočeo bi poslovnu etapu s očekivanjem da će cijelu karijeru provesti kod jednog te istog poslodavca. Nakon što bi novi zaposlenik u početnoj fazi bio upoznat s osnovnim, i najčešće pragmatičnim aspektima radnog mjesta, poslodavac jednako kao ni zaposlenik ne bi razmišljali o nastavku poslovne edukacije ili dodatnog obrazovanja. Radni vijek proveden na istom poslu od zapošljavanja do umirovljenja predstavljao je uobičajeno stanje jedne profesionalne ere, a praktičnih razloga za osobno usavršavanje iz perspektive većine bilo je malo. Kako se vremena mijenjaju!

11.08.2021

„ONA PITANJA“ KOJA NE VOLIMO NA INTERVJUIMA ZA POSAO

+ savjeti recruitera kako korektno odgovoriti na njih

06.08.2021

Upskilling i Reskilling - Ključ za rast poslovanja i optimizaciju radne snage u novom tehnološki orijentiranom društvu

Tektonske promjene na tržištu rada, kao i ekonomiji generalno transferirale su potrebu za ljudstvom s industrija poput zrakoplovstva i ugostiteljstva na vožnju, zdravstvo i informatiku u neviđenom opsegu. Razne transformacije ojačale su potrebu da se zaposlenici prekvalificiraju i usavrše u novim znanjima i upravo te sposobnosti će biti ključ uspjeha pojedinaca kao i poduzeća u periodu koji dolazi.